ЗДО №2 ”Світлячок”
Коцюбинської селищної ради Київської області

Робота інструктора з фізичного виховання

ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА В ЗДО


Кожна родина, приводячи дитину до садка, насамперед хоче бачити її здоровою, фізично розвиненою, загартованою, захищеною від усяких негараздів. При цьому досить часто молоді мами або турботливі бабусі занадто перевантажують своїх малят застереженнями: не чіпай, не стрибай, не бігай, не кричи, вважаючи, що роблять дитині добро. Насправді, малюк під такою опікою виростає інфантильним, фізично слабким, нездатним витримувати життєві навантаження. Тож важливо, щоб батьки, педагоги і методики координували свої зусилля у справі зміцнення здоров’я дошкільнят.

Одне з головних завдань дошкільного закладу – створити якнайсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового і систематичного загартування. Повноцінному розв’язанню оздоровчих, освітніх та виховних завдань сприяє комплексне використання як традиційних, так і нетрадиційних організаційних форм, методів фізичного виховання.

Традиційними формами фізвиховання, обов’язковими для впровадження в освітній процес, є заняття з фізичної культури; фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи,   загартувальні процедури); різні форми організації рухової активності в повсякденні (фізичні вправи на прогулянках, фізкультурні свята і розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання).

Нетрадиційними формами є інтенсивне загартування (босоходіння, обтирання снігом, обливання холодною водою, сауна); спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, спелеотерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтична процедури та ін.).
У практиці дошкільних закладів України широко використовують інноваційні технології, альтернативні авторські програми з нетрадиційними підходами до питань фізичного виховання, які істотно збагачують навчально-виховний процес. Не перелічити всіх педагогічних новацій, що з’явилися за останні роки і вже здобули авторитет серед педагогів та батьків. Вони є в кожній області. Відтак, інноваційні процеси стали стійкою тенденцією розвитку дошкільної освіти.

У ДНЗ створено належну матеріальну базу для фізичного виховання. Зручно обладнаний спортивний майданчик, вдало дібраний великий інвентар, спортивні комплекси в залі, тренажери, які сприяють ефективній організації рухливих ігор, вправ, занять на свіжому повітрі, фізкультурних свят, розваг, днів здоров’я. При цьому істотне значення має фактор вільного доступу дітей до обладнання.

Інструктор з фізвиховання Хворостяк Лілія Дмитрівна цікаво проводить заняття, що малюки вважають їх найулюбленішими.
Ефективною є робота із загартування дітей. Так, більшість педагогів методично правильно проводять повітряні ванни, під час яких дошкільнята виконують різноманітні фізичні вправи. Особливо подобаються дітям ритмічні вправи під музику. Широко застосовуються також сухі та вологі обтирання верхньої частини тіла, ходьба босоніж, зокрема по сольових доріжках, контрастне обливання стоп. Простішими загартувальними заходами є полоскання горла прохолодною водою, обливання рук та виконання фізичних вправ після сну.

Ясна річ, основою системи фізичного виховання в ДНЗ залишається руховий режим як сукупність різних способів та організаційних форм роботи з дітьми. Дуже ефективною формою оздоровчої роботи є заняття на повітрі. Оскільки прогулянки на повітрі посідають чільне місце в режимі дня, дуже важливо, проводячи їх, правильно спрямовувати й оптимально організовувати рухову активність дошкільнят.

Нині особливе місце в роботі дошкільного закладу посідає формування валеологічного світогляду дітей та мотивації здорового способу життя. Дітей навчають мобілізувати внутрішні резерви свого організму і через самопізнання приходити до самовдосконалення.
Педагоги розуміють, що для свідомого ставлення до власного здоров’я дошкільнятам необхідний певний обсяг знань про свій організм, про правила особистої гігієни, та безпечної поведінки, про гігієну харчування. Ці знання діти поглиблюватимуть протягом усього життя.
Ще раз підкреслимо: вся робота з фізичного виховання має здійснюватися з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей, реальних умов роботи дошкільного закладу та його окремих груп, особливостей родинного виховання під постійним методико-педагогічним контролем.

Логін: *

Пароль: *