ЗДО №2 ”Світлячок”
Коцюбинської селищної ради Київської області

Статут ЗДО

С  Т  А  Т  У  Т

 

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 2 «СВІТЛЯЧОК»

КОЦЮБИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

 

 

 

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 2 «Світлячок» Коцюбинської селищної ради Київської області (далі – заклад дошкільної освіти) знаходиться в комунальній власності територіальної громади селища Коцюбинське Київської області.

1.2. Юридична адреса закладу дошкільної освіти»: 08298, Київська область, селище Коцюбинське, вул. Пономарьова, буд. 20. 

1.3. Повна назва: Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 2 «Світлячок» Коцюбинської селищної ради Київської області

1.4. Скорочена назва: ЗДО №2 «Світлячок».

1.5. Засновником закладу дошкільної освіти є Коцюбинська селищна рада Київської області (далі – Засновник). Засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.6. Заклад дошкільної освіти  у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», іншими законодавчими актами, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, наказами Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, рішеннями сесії Коцюбинської селищної ради Київської області, рішеннями виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Київської області, розпорядженнями Коцюбинського селищного голови, власним Статутом та іншими чинними нормативно-правовими актами України.

 

1.7. Заклад дошкільної освіти  є  юридичною  особою і діє на підставі Статуту, який затверджується Засновником – Коцюбинською селищною радою Київської області, є не прибутковою організацією, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державної казначейської служби України.

1.8. Головною метою діяльності закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку дітей від 2 до 6(7) років, зокрема здійснення підготовки дітей 5-річного віку до отримання освіти в закладі загальної середньої освіти.

1.9. Діяльність дошкільного закладу спрямована на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання у дітей любові до України, поваги до традицій і звичаїв, рідної та державної мови.

1.10. Заклад дошкільної освіти може здійснювати соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, але не відвідують дошкільних закладів, та надає  консультаційну  допомогу сім’ї.

1.11. Заклад дошкільної освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої  чинним законодавством  та даним Статутом.

1.12. Заклад дошкільної освіти  несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

     - реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" ;

     - забезпечення  рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

     - дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.13. Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти та юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними в межах чинного законодавства України.

 2. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

2.1. Проектна потужність закладу для груп загального розвитку становить 75 місць.

2.2. Групи, як правило, комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у  закладах дошкільної освіти за можливості, з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють. З метою здійснення єдності, наступності та системності у вихованні та розвитку дітей групи комплектуються як правило за віковими ознаками (одновікові). Можуть комплектуватися різновікові групи.

2.3. У закладі дошкільної освіти можуть функціонувати групи загального розвитку для дітей віком від 2 до 3 років, від 3 до 4 років, від 4 до 5 років та від 5 до 6 (7) років. У закладі дошкільної освіти можуть відкриватись додаткові групи загального розвитку, спеціальні та інклюзивні групи для задоволення освітніх і соціальних потреб дітей з порушенням слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку та інше, групи з короткотривалим перебуванням дітей віком від 2 років 6 місяців до 6(7) років.

            Порядок комплектування груп компенсуючого типу та інклюзивних груп, організація корекційно-відновлювальної роботи, специфіка діяльності визначається вимогами чинного законодавства України.

2.4. Наповнюваність груп дітьми як правило становить:

- для дітей віком до 3-х років – до 15 осіб;

- для дітей від 3 до 6  (7) років – до 25 осіб.

- засновник може встановлювати в закладі іншу наповнюваність груп дітьми у закладі дошкільної освіти.

2.5. Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється директором закладу упродовж календарного року.

2.6. Для  зарахування  дитини  у заклад дошкільної освіти необхідно подати:

- заяву батьків або осіб, які їх замінюють;

-  свідоцтво про народження дитини;

- медичну довідку про стан здоров’я дитини за встановленою формою.

2.7. Під час прийому дитини до закладу дошкільної освіти директор зобов'язаний ознайомити батьків або осіб, які їх замінюють зі Статутом та іншими документами, що регламентують його діяльність.

2.8. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.

2.9. За дитиною зберігається місце у закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, реабілітації, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

2.10. Відрахування дітей із закладу дошкільної освіти  може здійснюватись:

-   за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;

-  на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість  її  подальшого  перебування в цьому закладі;

-   інших випадках в межах чинного законодавства.

2.11. Діти, які перебувають у закладі дошкільної освіти короткотривало чи під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у даному закладі.

2.12. Адміністрація закладу дошкільної освіти зобов'язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

  3. РЕЖИМ РОБОТИ  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

3.1. Заклад дошкільної освіти може функціонувати протягом року чи сезонно, відповідно до потреб населення та рішень Засновника.

3.2. Заклад дошкільної освіти має групи з денним режимом перебування дітей, а також, за потреби, чергові у ранкові і вечірні години.

3.3. Заклад працює, як правило, за п'ятиденним робочим тижнем протягом 12 годин. Вихідні дні – субота, неділя, святкові дні та неробочі дні.

3.4. Щоденний графік роботи закладу дошкільної освіти з 8.00 до 17.00. Чергова група функціонує у ранкові та вечірні години з 7.00 до 8.00, 17.00 до 19.00 відповідно.

3.5. Режим роботи закладу дошкільної освіти встановлюється його керівником за погодженням із Засновником та відповідними органами охорони здоров'я.

4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

4.1. Освітній процес у закладах освіти організовується відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших законів України та нормативно-правових актів, річного плану роботи та спрямовується на виявлення та розвиток вмінь, навичок, обдарувань особистості, формування і застосування компетентностей  визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.2. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, реалізуючи універсальний дизайн та розумні пристосування.

4.3. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, що спрямовується на формування:

- поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;

- нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

- патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, традицій і надбань українського народу;

- громадянської культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

- почуттів доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім'ї, відповідальності за свої дії.

4.4. В рамках освітнього процесу в закладі дошкільної освіти єдність навчання, виховання і розвитку забезпечують педагогічні працівники, помічники вихователів, няні, музичні керівники та ін.

4.5. Навчальний  рік  у закладі дошкільної освіти  починається, як правило, з  1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня  (оздоровчий  період)  у закладі дошкільної освіти проводиться оздоровлення дітей.

4.6. Заклад дошкільної освіти  здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який  складається  на  навчальний  рік  та  період оздоровлення. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником закладу дошкільної освіти.

4.7. Навчання та виховання дітей дошкільного віку у закладі дошкільної освіти здійснюється державною мовою.

4.8. Освітній процес у закладі дошкільної освіти здійснюється за Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з програмами розвитку дітей та навчально-методичними рекомендаціями, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.9. З метою своєчасного виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, природних нахилів та здібностей дітей заклад дошкільної освіти може організовувати освітній процес за одним чи кількома пріоритетними напрямами: еколого-валеологічним, художньо-естетичним, фізкультурно-оздоровчим, музичним та іншими.

4.10. Освітній процес в спеціальних та інклюзивних групах здійснюється за спеціальними програмами розвитку дітей, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.11. Заклад дошкільної освіти може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти на платній основі, відповідно до запитів дітей та батьків, відповідно до угод, укладених з батьками у межах чинного законодавства та гранично допустимого навантаження дитини. 

4.12. Засновник закладу дошкільної освіти має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку,  затвердженого Кабінетом Міністрів України.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ  У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

5.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених МОЗ спільно з Міністерством освіти і науки України.

5.2.  Порядок забезпечення продуктами харчування, умови постачання продуктів здійснюються згідно з укладеними угодами з підприємствами, організаціями, фізичними особами з дотриманням санітарно - гігієнічних норм та правил, вимог чинного законодавства.

5.3. Харчування дітей у закладах дошкільної освіти та його кратність залежить від режиму роботи закладу та тривалості перебування у ньому дітей. У групах короткотривалого перебування дітей харчування, як правило, не організовується.

5.4. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та директора закладу дошкільної освіти.

5.5. Батьки та особи, які їх замінюють, вносять щомісяця плату за харчування дітей у закладі дошкільної освіти у розмірах, затверджених виконавчим комітетом Коцюбинської селищної ради.

6. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

6.1. Медичне обслуговування дітей закладу здійснюється, як правило, на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу дошкільної освіти, медичним персоналом поліклініки.

6.2. Медичний  персонал  здійснює:

  • моніторинг стану здоров’я, фізичного, нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги; 
  • медичні огляди та лікувально-оздоровчі заходи, оцінює їх ефективність;
  • контроль за організацією та якістю  харчування, раціональністю режиму освітньої діяльності, гранично допустимим навантаженням здобувачів освіти;
  • контроль за дотриманням та виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
  • санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків та працівників закладу дошкільної освіти;
  • контроль за своєчасністю проходження медичних оглядів працівниками.

6.3. Для здійснення лікувально-оздоровчої, корекційно-відновлювальної роботи з дітьми спеціальних та інклюзивних груп, у закладі дошкільної освіти можуть обладнуватись відповідні кабінети та приміщення.

6.4. Заклад дошкільної освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

7. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

7.1.  Учасниками освітнього процесу  у закладі дошкільної освіти є:

- здобувачі освіти (діти дошкільного віку, вихованці);

- педагогічні працівники;

- помічники вихователів, няні;

- медичні працівники;

- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;

- фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти;

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу.

7.2. На посади педагогічних працівників закладу дошкільної освіти призначаються особи фізичний і психічний стан яких дозволяє виконувати професійні обов'язки, які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством, зокрема професійним стандартом(за наявності), кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників.

7.3. Педагогічні працівники зобов'язані:

  • дотримуватись принципів дитиноцентризму, особистісно-орієнтованого підходу до розвитку дітей та педагогіки партнерства у відносинах з їх батьками;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку вихованців, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі;
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • дотримуватися   педагогічної   етики,  норм  загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
  • забезпечувати  емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм  експлуатації  та  дій,  які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
  • брати  участь  у  роботі  педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних   з   підвищенням професійного рівня,  педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;   
  • утверджувати настановленням і особистим прикладом повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
  • повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • виконувати накази та розпорядження керівництва;
  • виконувати обов'язки, визначені Законом України «Про освіту», іншими законами та нормативно-правовими актами України, установчими документами закладу, трудовим договором та/або їх посадовими обов'язками;
  • виконувати інші функції в межах чинного законодавства та своєї компетенції.

7.4. Педагогічні працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • вільний  вибір  педагогічно  доцільних  форм,  методів  і засобів роботи з дітьми;
  • педагогічну ініціативу;
  • участь у роботі органів самоврядування закладу дошкільної освіти;
  • підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- проведення в установленому   порядку   науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

  • внесення пропозицій щодо поліпшення роботи закладу дошкільної освіти;
  •  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  •  розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів;
  • соціальне  та  матеріальне  забезпечення  відповідно  до законодавства;
  • об'єднання  у  професійні  спілки  та   інші об'єднання громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • захист професійної честі та власної гідності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
  • інші права , які визначаються чинним законодавством України.

7.5. Трудові відносини  в системі дошкільної регулюються законодавством України про працю, Законами  України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими нормативно-правовими актами, правилами внутрішнього  трудового  розпорядку закладу дошкільної освіти, даним Статутом.

7.6. Педагогічні та  інші працівники приймаються на роботу до закладу дошкільної освіти директором.

7.7.  Працівники  закладу несуть відповідальність за збереження життя,  фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.

7.8. Педагогічні  працівники   закладу підлягають  атестації,  яка є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до вимог чинного законодавства. Необхідною умовою атестації є проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації.

7.9. Працівники закладу у  відповідності до вимог чинного законодавства проходять періодичні  медичні  огляди у відповідних установах міста.

7.10. За успіхи у роботі для працівників закладу дошкільної освіти можуть встановлюватися такі форми морального та матеріального заохочення:

  • грамоти, подяки виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Київської області;
  • грамоти, подяки Київської обласної державної адміністрації, а також департаменту  освіти і науки Київської обласної державної адміністрації;
  • подяки, грамоти, нагрудні знаки Міністерства освіти і науки України;
  • грошові премії, цінні подарунки;
  • інші.

7.11. Відволікання педагогічних працівників закладу дошкільної освіти від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

7.12. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку закладу дошкільної освіти, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору, контракту або за результатами  атестації не відповідають займаній  посаді,  можуть бути звільнені з  роботи відповідно до чинного законодавства.

7.13. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу дошкільної  освіти.

7.14. Діти закладу дошкільної освіти мають гарантоване право на:

  • безоплатну дошкільну освіту в закладі;
  • безпечні та нешкідливі умови утримання розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь-якої  пропаганди та агітації, а також інформації,  що завдає шкоди їх здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
  • безоплатну медичну допомогу та обслуговування у закладі;
  • захист від  будь-яких  форм експлуатації та дій,  які шкодять здоров'ю дитини,  а  також від будь-яких форм  насильства, приниження її гідності;
  • проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;
  • отримання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг;

7.15. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

  • обирати форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;
  • брати участь у загальних зборах (конференціях) колективу закладу;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання та  навчання своїх дітей;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі дошкільної освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу дошкільної освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати виховання та навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі дошкільної освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або засновнику закладу дошкільної освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

7.16. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;
  • забезпечувати здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку за будь-якою формою;
  • дбати про фізичне і психічне здоров"я дитини, сприяти розвитку її природних здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • поважати гідність учасників освітнього процесу;
  • утверджувати настановленням і особистим прикладом повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, до народних традицій і звичаїв;
  • сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі  дошкільної освіти;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • Інші права та обов'язки батьків визначаються Законом України «Про освіту».

8. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

8.1. Управління закладом дошкільної освіти здійснюється його Засновником.

8.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади Засновником з дотриманням вимог чинного законодавства як правило на умовах строкового трудового договору.

8.3. Директором закладу дошкільної освіти, як правило, може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту овітньо-кваліфікаційного рівня магістра(спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше 3-х років, організаторські здібності, фізичний і психічний стан, що не перешкоджає виконанню професійних обов'язків.

8.4. Повноваження (трудові права і обов'язки) та відповідальність директора закладу дошкільної освіти визначаються законодавством про працю, про освіту, іншими нормативно-правовими актами, установчими документами закладу дошкільної освіти. Додаткові трудові права та обов'язки директора закладу дошкільної освіти можуть також визначатися трудовим договором (контрактом). Директор має права та обов'язки педагогічного працівника, визначені законом України «Про освіту» та іншими законодавчими документами, несе відповідальність за виконання обов'язків, визначених законодавством, установчими документами і трудовим договором (контрактом).

  8.5. Директор закладу дошкільної освіти має право:

  • діяти від  імені закладу дошкільної освіти без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
  • підпису на документах з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу дошкільної освіти;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу дошкільної освіти в межах повноважень, визначених законодавством та трудовим договором;
  • приймати на роботу переводити та звільняти  з  роботи  працівників закладу дошкільної освіти, визначати їх функціональні обов'язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов'язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • видавати  у  межах  своєї  компетенції  накази та контролювати їх виконання;
  • укладати договори (угоди, контракти) з фізичними та/або юридичними особами в межах власних повноважень;
  • ініціювати проведення зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу дошкільної освіти, інституційного аудиту у позаплановому порядку та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань у межах своїх прав та обов'язків відповідно до чинного законодавства.

8.6. Директор закладу дошкільної освіти зобов'язаний:

  • виконувати Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, що урегульовують діяльність закладу дошкільної освіти, учасників освітнього процесу, а також забезпечувати їх виконання працівниками закладу;
  • створювати умови для реалізації прав та обов'язків усіх учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників та індивідуальної освітньої траєкторії вихованців;
  • планувати та організовувати діяльність закладу дошкільної освіти;
  • розробляти кошторис та подавати його Засновнику або Уповноваженому ним органу на затвердження;
  • провадити фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти в межах затвердженого кошторису;
  • затверджувати штатний розпис на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки;
  • затверджувати річний план роботи, правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки та графіки роботи працівників закладу дошкільної освіти;
  • організовувати освітній процес в закладі дошкільної освіти;
  • забезпечувати створення та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі освіти;
  • контролювати виконання програм розвитку дітей у закладі дошкільної освіти;
  • створювати необхідні умови для атестації, підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти;
  • сприяти, за потреби, проходженню сертифікації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу дошкільної освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування;
  • формувати засади здорового способу життя вихованців та працівників;
  • створювати у закладі безпечне освітнє середовище, у тому числі забезпечувати умови для захисту здобувачів освіти та працівників від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню вихованців;
  • щорічно звітувати про свою роботу перед колективом закладу дошкільної освіти;
  • створювати необхідні умови для здобуття дошкільної освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу дошкільної освіти шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог чинного законодавства України;
  • забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, санітарно-протиепідемічних та протипожежних норм і правил, вимог безпеки життєдіяльності;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти відповідно до вимог законодавства;
  • забезпечити документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • виконувати інші обов'язки, покладені на нього законодавством, Засновником, Уповноваженим органом, Статутом закладу дошкільної освіти, колективним договором (у разі наявності) та його посадовою інструкцією в межах повноважень.

8.7. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом дошкільної освіти є педагогічна рада.

До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

 Педагогічна рада закладу:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

     Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб закладу.

     Кількість засідань педагогічної ради становить не менше чотирьох разів на рік.

     Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

8.8. Органом громадського самоврядування закладу дошкільної освіти є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.

      Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

     Загальні збори:

  • можуть обирати раду закладу дошкільної освіти, її членів і голову, встановлювати терміни її повноважень;
  • заслуховують звіт директора закладу, дають йому оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу дошкільної освіти.

8.9.  У  період  між  загальними зборами може діяти  Рада закладу дошкільної освіти. Кількість засідань Ради визначається за потребою.

     Засідання Ради закладу дошкільної освіти є правомірним, якщо в ньому бере  участь не менше двох третин її членів (працівники закладу дошкільної освіти, батьки, засновники та інші).

     Рада закладу може організовувати виконання рішень загальних зборів, розглядати  питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення  матеріально-технічної  бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносити пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджувати зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

8.10. У закладі дошкільної освіти можуть діяти органи батьківського самоврядування.

8.11. У закладі дошкільної освіти може бути створена піклувальна рада - орган самоврядування, який формується з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, освітніх закладів, окремих громадян з метою залучення громадськості до розв’язання проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу дошкільної освіти.

9. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

9.1. Заклад дошкільної освіти користується земельною ділянкою, будівлями, спорудами, комунікаціями, інвентарем, обладнанням, спортивними та ігровими майданчиками та іншими цінностями, вартість яких відображається на балансі централізованої бухгалтерії та розпоряджається ними у межах передбачених чинним законодавством

9.2. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.

10. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти, фінансується за рахунок коштів його засновника та інших джерел, незаборонених законодавством. Фінансування закладу дошкільної освіти з державного та місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

10.3. Іншими джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути:

  • доходи від надання платних освітніх та інших послуг відповідно до укладених письмових заяв та договорів;
  • гранти;
  • благодійна допомога у вигляді коштів, товарів (матеріальних цінностей), нематеріальних активів, робіт та послуг, одержаних від юридичних та фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.

10.4.  Заклад дошкільної освіти за погодженням із Засновником має право на:

     - придбання та оренду  необхідного  йому  обладнання  та іншого майна;

     - отримання  допомоги від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;

     - надання в оренду частини  приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним  особам  для  впровадження  освітньої діяльності згідно із вимогами законодавства.

  1. Штатні розписи закладу дошкільної освіти складаються відповідно до вимог чинного законодавства та затверджуються директором закладу за погодженням із Засновником
  2. Заробітна плата працівників закладу дошкільної освіти залежить від навантаження та результатів атестації відповідно до чинних нормативно-правових актів.
  3. Заклад дошкільної освіти може за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, надавати працівникам матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань, встановлювати доплати, надбавки, премії та інші види заохочень, умови надання яких визначаються установчими документами або колективним договором закладу.
  4. Статистична звітність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до законодавства.
  5. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, нормативно-правових актів Міністерств та відомств, департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, нормативних актів Коцюбинської селищної ради Київської області її виконавчого комітету та інших актів, які регулюють дане питання. 

11. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

11.1. Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту" .

11.2. Контроль за дотриманням закладом дошкільної освіти державних вимог щодо рівня, змісту, обсягу дошкільної  освіти здійснюється Державною службою якості освіти України.

11.3. Основною формою контролю за діяльністю  закладу дошкільної освіти є інституційний аудит, що проводиться працівниками територіальних органів Державної служби якості освіти.

11.4. Зміст, форми та періодичність контролю не пов`язаного з освітнім процесом встановлюється  Засновником.

12.МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

12.1. Заклад дошкільної освіти відповідно до чинного законодавства може укладати угоди і договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.

12.2. Заклад дошкільної освіти  за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право налагоджувати прямі міжнародні зв'язки на основі самостійно укладених угод про обмін педагогічними працівниками, створювати у встановленому Міністерством освіти і науки України порядку спільні асоційовані заклади і навчальні центри, проводити спільні комунікативні заходи (конференції, конкурси, семінари тощо), а також вступати до міжнародних організацій відповідно до чинного законодавства.

13.СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

13.1.  Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти приймає його Засновник.

13.2. У разі припинення діяльності закладу дошкільної освіти його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

13.3. Вивільнені приміщення ліквідованого закладу  використовуються виключно для роботи з дітьми. Майно, яке є комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання, тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно із зазначеною метою.

13.4. Засновник закладу дошкільної освіти не має права безпідставно ліквідувати його, зменшувати в ньому площу території, кількість груп.

13.5. У разі реорганізації права та зобов’язання закладу дошкільної освіти переходять до правонаступників.

13.6. Заклад дошкільної освіти вважається реорганізованим або ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

13.7. При реорганізації або ліквідації закладу дошкільної освіти працівникам, які звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України.

13.8. При реорганізації  закладу дошкільної освіти здобувачам освіти, які відвідували його,  має бути забезпечена можливість продовжити здобувати дошкільну освіту відповідно до вимог чинного законодавства України.

14. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

14.1. Питання, що не врегульовані даним Статутом, вирішуються відповідно до вимог чинного законодавства України.

14.2. Зміни та доповнення до цього Статуту затверджуються Засновником та підлягають державній реєстрації у встановленому чинним законодавством України порядку.

Селищний голова                                                                   Сергій ДАНІШ

 

 

Логін: *

Пароль: *